maandag 11 augustus 2014

Plas

Weet je, je laat je bloglezers in ontwetendheid achter hoor, zei Rick een paar dagen geleden.

Tja wat moet ik schrijven? Dat ik nog steeds snel uit mijn humeur ben, of dat ik vanaf volgende week een paar gesprekken met een psycholoog ga hebben? 

Ik vind het eigenlijk best lastig om iets te schrijven want ervaar weinig 'dagelijkse dingen die mijn leven bijzonder maken'. Tuurlijk doe ik allerlei dingen en geniet daar op zo'n moment ook van maar als ik er 's avonds een blog van probeer te schrijven is de inspiratie verdwenen.

Nu zijn we lekker een ruime week in 'de klompen' en komt er weer wat spirit terug. 

De week is helemaal gepland om de Perseiden, de meteoren zwerm die zo rond 12 augustus zijn hoogte punt heeft. Dus kijk ik elke avond naar de hemel om vallende sterren te zien. Maar omdat we rond half elf in bed liggen heb ik nog niets zien vallen.

We hebben deze vakantie maar één klusje en dat is het aanvragen en aansluiten van een VOIPtelefoon.
Heerlijk relaxed hé, zonnetje, windje, dobberen in het poedelbadje, op visite gaan, een beetje koken en naar de sterren kijken, hoorde ik lijzig gemompeld vanaf een ligbedje.

Vind jij ook dat de douche afvoer zo langzaam doorloopt? Vroeg ik zaterdagochtend aan Rick
Ja is mij ook opgevallen.

Zondag kwam daar het toilet bij. Verstopping. Dus: niet douchen, geen toiletgebruik en niet koken want ook de afvoer van de keuken doet niets meer en dat is in het weekend ook niet 123 geregeld.
Uit eten dan maar. Niet zozeer voor het eten maar voor het gebruik van het daar aanwezige sanitair.
Uiteindeljk maakt de reden niet uit zo lang je maar kunt chinezen.

Vandaag op onderzoek uit voor een bedrijf en dat viel nog niet mee. Ja, nou, uh als het moet kom ik wel, zei de plaatselijk sanitario. Kan ik me trouwens goed voorstellen want het lijkt mij ook niet direct een inspirerende klus. Hij komt morgenochtend dus wederom niet koken vandaag.

Vannacht werd ik wakker voor een sanitairestop. Maar o je, niet op de wc bedacht ik me en ging naar buiten. Tja en wat doe je als je's nachts buiten bent? Naar de hemel kijken en ja hoor binnen één plas, twee vallende sterren.

Voor morgen ochtend gaat de wekker om vier uur zodat ik een paar uurtjes op een ligbedje van de show kan genieten.

Met groeten Ton



1 opmerking:

Aart zei

Leuk verhaal. Hopelijk wordt de verstopping straks verholpen.