dinsdag 1 juli 2014

Snel

Terug van wandelen stond het onkruid ongeveer een meter hoog in de groententuin. Gelukkig was het kurkdroog dus kon ik het gemakkelijk uittrekken en de grond later schoffelen.
Maar wat zei mijn vader ook altijd? Eén jaar onkruid laten staan is zeven jaar uit wieden gaan.

Nu waren de weersverwachtingen dat het in de loop van vorige week zou gaan regenen maar dat gebeurde niet dus heb ik een paar keer uitgebreid gesproeid. En niet alleen de bonen groeien als  gekken ....


het onkruid komt op als 'haren op een hond'.


Wat trouwens nog sneller ging is de aanschaf van laminaat.

Ik ben die houten vloer met zijn kieren en afbladderende lak meer dan zat, zei Rick tijdens de wandeling in Spanje. Als we thuis zijn wil ik dat als eerste klus aanpakken.

Dus stonden we vorige week woensdag in Alkmaar bij een laminaatboer.
Dat vind ik wel mooi, zei mijn niet van winkelen houdende echtgenoot en wees naar in laminaat uitgevoerde zwarte tegels.
Maar moeten we nog niet even verder kijken? Bracht ik tevergeefs, ter berde.
Maar vind jij deze niet mooi dan?
Ja wel, maar uh..... nou ja ik vind het eigenlijk ook mooi.

Binnen een kwartier stonden we buiten. Over het verorberen van het ijsje dat we daarna kochten deden we langer.

Het oude parket is inmiddels uit de woonkamer gehaald en heb ik verkocht aan de buren.


Morgen wordt het nieuwe spul gelegd en kan het donderdag ingewijd worden als we mannekoor Blair op de seizoens einde borrel in huis hebben.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: