dinsdag 24 juni 2014

Het wordt nooit meer zoals het was

Dat klinkt wel heel dramatisch.

Het was wel even doorbijten maar de groentetuin is ontdaan van onkruid. De zonnebloemen mogen blijven staan en daarmee wil ik een proef doen en ga ze gebruiken als klimrek voor de pronkbonen.



De tuinbonen hebben de maanden van verwaarlozing goed doorstaan en zijn over een paar dagen klaar voor de eerste pluk.


De kippen zijn tijdens de wandeling ondergebracht bij vrienden waarbij de afspraak was dat zij de helft van de kippen mochten houden. Ik vond namelijk dat 8 kippen toch teveel van het goede was. Het ging wat boers ruiken en de dames kakelden er mij wat te luidruchtig op los.

Drie dagen voordat ik de kippen wegbracht lag er 's morgens één dood in het nachthok. Dus bracht ik er zeven naar het logeeradres. Daar hadden ze de beschikking over een mooie ren voor de nacht en een groot stuk braakliggend terrein waar ze overdag heerlijk konden scharrelen.
Na twee dagen ontving ik al een sms met de boodschap dat er een kip naar de kippenhemel was gegaan.
Nog zes dus.
Tijdens een van de laatse wandeldagen kwam er opnieuw bericht: het spijt ons maar de vos heeft vijf kippen dood gebeten.
Nog één over.

In de volgende dagen kwamen er op miraculeuze wijze twee naar de ren toe dus zijn er toch nog drie kippen. 
En omdat ik nu een grote ren heb voor een paar kippen pas ik de komende weken op de twee hennen van het logeer adres. 



Met groeten Ton

Geen opmerkingen: