dinsdag 8 april 2014

Waterzak

Het voordeel van een opblaaszwembad is dat het in de winter lekker opgeborgen kan worden zodat je er geen omkijken naar hebt. Je laat het leeglopen, maakt het schoon, droogt het en rolt het op.

Wat kan je samen toch ontzettend gelukkig zitten te zijn.

Iets waterpas stellen is niet eenvoudig dus stond ons pierenbadje vorig jaar niet recht en had de rand aan een kant wat extra zijkant over.
Dus kwam gisteren de onvermijdelijke vraag: zeg kan jij die grond onder het zwembad beter waterpas maken?
Tuurlijk.

Vanmorgen.
Alles is klaar.

Kom je helpen met het bad installeren?
Alles uitgerold, slangen en pomp aangesloten, grondzeil strak getrokken en vullen met die hap. Nu gaat er ongeveer vier kubieke meter water in dus dat duurt even.

Pak jij de tuinstoelen, dan zet ik thee.
Vijf minuten later zitten we lekker in de zon, kopje thee, koekje d'r bij, kletsen wat en kijken dromerig over de middelandse zee naast het vollopend zwembad.
Wat zijn we toch rijk he?

En dan valt mijn oog op iets glinsterends. Niet meer dan een druppeltje maar toch onmiskenbaar een lek.
Grumph de foetter.

Nou, zet de kraan maar dicht, roept Rick. Misschien kunnen we het plakken, komt er hoopvol achteraan.
Ik bekijk het en ja het is een piepklein gaatje en lijkt te repareren en terwijl mijn humeur weer opveert hoor ik Rick zeggen: hier lekt het ook. Op een naadje.
Al inspecterend zien we drie gaatjes en lekt de aansluiting van de pomp.
Ik ben er klaar mee en na wat gemeut mijnerzijds- als het geld kost ben ik weg- naar de EROSkI gereden voor een nieuwe.

Gelukkig zijn ze goedkoper geworden. We hebben nu voor dezelfde prijs een zwembad dat ongeveer twee keer zoveel water bevat en een heus trappetje heeft.

En na vier uur vullen zijn we weer net zo gelukkig als vanmorgen.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: