woensdag 9 april 2014

Herrie in mijn keuken

Nadat de eerste steen voor Los Zuecos was gelegd gingen we kado's vragen voor de inrichting van dit Spaanse huis.

Ik heb nog een mooie pannenset die ik over compleet heb. Als jullie die willen hebben, graag.

Dus kregen we 5 BK pannen. Ik heb er steeds mee gekookt zonder problemen. 
Het is me wel eens opgevallen dat als we in De Klompen kwamen er een pan wel heel erg gepoetst en schoongeschuurd in de kast stond. Zeker een ongelukje gehad, dacht ik dan.

Maar nu we havermoutpap als ontbijt eten heb ik elke morgen een probleem.
De eerste dag moest ik de pap weggooien omdat ie aangebrand rook. Dom van mij maar ik was er niet op voorbereid en roerde te gemakzuchtig en met te grote tussenpozen in de brij.
Volgende poging. De pan omspoelen met water en daarna de melk erin. Oud koks trucje en ja, we konden de pap eten maar daarna was het wel bikken. Daags erna bodem ingesmeerd met olie. Ook een tip van de baakster. Maar nog steeds is dit het resultaat.


Als de papmanie aanhoudt koop ik speciaal voor de havermout een pan van het merk Spring. In Nederland heb ik nergens last van.


Met groeten Ton



Geen opmerkingen: