vrijdag 4 april 2014

Haws

Rick had gisteren zijn laatste werkdag.

Dat Rick werkt als interimmanager heeft ook voor mij voordelen.

Als afscheidskado is er meestal wel een fles wijn en dan geen supermarktje. Omdat hij geen wijn drinkt is die fles dus altijd voor mij. Toen hij gisteravond, na een etentje, thuiskwam wilde ik dan ook meteen de tas induiken om de wijn te bekijken maar mijn aandacht werd naar iets anders getrokken: een soort koperen buisje dat uitsteekt.

Wacht even, zei Rick, ik heb iets gekregen wat ik eigenlijk niet helemaal kan plaatsen: een klein blikken gietertje.
Ik wil al beginnen met opbeuren maar besluit mijn mond te houden.
Hij trekt een plastic zak uit de tas en haalt er een gietertje uit. Keurig gemaakt, van koper, de verbindingen netjes gesoldeerd een mooi op gesoldeerd logootje en een fijn broesje.
Nou, dat is geen niemendalletje hoor, zeg ik.
Ik word steeds enthousiaster want ben toch wel een beetje een snob en houd van mooie dingen. 

Vervolgens vertelt hij over het toespraakje van de collega. Het gietertje past bij het leven van een kapitalist met een landgoed in Spanje. "Maar ik begreep dat niet zo goed met zo'n blikken ding en reageerde daarom een beetje lauw."

Collega heeft inmiddels een mailtje gekregen.



Zeg nou zelf, de olifant is leuk maar de Haws is prachtig.


Met groeten Ton



Geen opmerkingen: