donderdag 13 maart 2014

We gaan over

Ik ben normaal gesproken vroeg wakker en dan wacht ik maar een beetje tot de wekker Rick wekt. Maar nu met dit weer de vogels al om 6 uur vrolijk flierefluiten lig ik te genieten.

De schilder werkzaamheden zijn binnen afgerond. Dat dreigde nog een beetje fout te gaan omdat er in een onbewaakt ogenblik een hele dikke bromvlieg op de natte vensterbank is gevallen. Mijn vriend de schilder gaf daarover eens het advies "laten liggen en morgenochtend veeg je hem er zo af en zie je er bijna niets van". 
Eerst een foto maken dacht ik en....
daarna vegen. Bleek ie niet eens vastgeplakt te zijn. 
Met het mooie weer is de verf lekker snel droog dus.

Ik ga nooit mee stofzuigen hoor met dat kreng, riep Rick vorig jaar boos. Dat is toch geen werken met dat ding.
Tja, gelijk heeft ie maar het apparaat is pas vier jaar oud en dan vind ik dat ie zijn geld nog niet heeft opgebracht. Na een jaar deed de uitschuifstang het niet meer. Die zakte steeds in elkaar zodat ik ongeveer dubbelgevouwen stond. Dat heb ik verholpen door er duckttape om heen te doen. Daarna brak de vergrendeling van de slang eraf. Met als gevolg dat als je het apparaat voort wilde trekken de slang er uitschoot. Ongeveer tien keer per sessie en dat op parket. Op de vloerbedekking boven was het ondoenlijk en hield ik de stofzuiger maar in de hand. Niet goed voor het humeur maar ik ben wel zuinig.
De huurders nemen daar geen genoegen mee hoor, kreeg ik van de week als nieuw argument.
dus ging ik vanmorgen naar Alkmaar om een nieuwe te kopen.



Vanmiddag heerlijk in het park gelopen en genoten van het voorjaar.

Een veld vol gele sterretjes.


En rietkragen vind ik ook mooi bij regenachtig weer maar met een blauw achtergrondje komen ze wel extra uit de verf.

De populieren worden al minder doorzichtig vanwege de dikker wordende knoppen.

Kan je al een tipje van de sluier oplichten? Dat vraagt Rick zo ongeveer elke dag  als ie wil weten wat we gaan eten.
Je kan suggesties doen?
Zijn er nog spruitjes?
Ja. En omdat we er beide gek op zijn haalde ik spruitjes. Maar op de een of andere manier bleven er enkele op het bord liggen.
We gaan over.......op lichtere kost.




Met groeten Ton


Geen opmerkingen: