woensdag 19 maart 2014

Stront

Het is algemeen bekend dat als de mens zich terugtrekt, dieren de lege plekken direct zullen innemen.

Wat stinkt het hier naar kippenguano, roept Rick als ik mijn met poep besmeurde schoenen weer eens in de serre heb gezet. Kan je die vieze schoenen niet in de schuur laten staan?
Nee, dit zijn mijn enige schoenen die ik makkelijk uit kan schoppen.
Tegen deze, in mijn ogen zeer geldige, reden kan hij niet op en doet er het zwijgen toe.

Een paar dagen later staat er een paar klompen in de de schuur" en wel aantrekken hoor"
En ik doe precies wat ie zegt tot de laatste paar dagen mijn gemakzucht weer naar boven komt. 
Omdat het lekker droog is in de tuin worden mijn schoenen niet zo vies en ik loop voorzichtig om de hoopjes poep. De klompen staan nutteloos in de schuur. 
Maar na de regen van gisteravond moest ik ze vanmorgen toch weer aan. Ik steek mijn voet in een klomp en schrik. Er zit wat in, trek mijn voet er weer uit en keer de klomp om. Komen er wat tuinbonen en erwten uit.

Bij het verspreiden van de composthoop schoten er een paar muizen uit. Dus ik weet van hun bestaan af en dat ik de kippen wat overjarige bonen heb gevoerd weet ik ook. Maar dat mijn klompen als voorraadkamer gebruikt zou worden? Nee, daar had ik nooit aan gedacht.



Met groeten Ton

Geen opmerkingen: