dinsdag 25 februari 2014

Snode plannen

Het is leuk als je een gast voor het eerst meeneemt naar Los Zuecos in Spanje. Prachtig vond hij ons huis en ondanks dat hij geboren is in Oostenrijk was hij helemaal enthousiast van de bergen in combinatie met het blauw van de mediteranee.
Leuk ook om door andere gesprekken nieuwe inzichten te krijgen. En met die nieuwe inzichten zijn we de afgelopen week druk in de weer geweest.

Rick wil eigenlijk minder werken zodat we gedurende langere perioden in Andalusië kunnen verblijven. Maar dat heeft nog wel wat voeten in de aarde.
Daarvoor zullen financiele lasten naar beneden moeten en voor ons Nederlandse huis is een langere periode leegstaan niet erg geschikt.
Huis verkopen dan maar?
Help. Mijn mooie zolder, de nieuwe haard, mijn groentetuin, mijn kippetjes en verhuizen uit het leukste straatje van ons dorp. Maar elk jaar een paar maanden in de zon is toch ook wel heel aanlokkelijk.

Dus ben ik begonnen met schilderen. De oranje deuren doen het wel leuk tijdens de de Olympisch gouden medaille oogst maar niet als er potentiele kopers komen. Daarna ga ik de tuin beplanten, de poort gaat er uit zodat de schuur weer opgewaardeerd kan worden tot garage en de laatste buitenmuur  moet nog "onthechtworelt" worden en daarna geschilderd.
Héu, hé, daarna kan de makelaar langskomen.


En dat  allemaal nog voordat we in April gaan wandelen.


Met groeten Ton







1 opmerking:

Marga zei

Spannend. Wij zitten nu ook op zo 'n punt." Wat te doen".
Succes ermee.