vrijdag 20 december 2013

Ventileren: niet altijd een goed idee

Tot tien tellen zou gewerkt hebben want de hele conversatie duurde niet langer.

Hoe gaat het nu, werd er aan A gevraagd.
Nou, ik was wel het hele weekend van slag.

Ik begreep dat het ging om ziekte of dood dus vroeg ik aan A: is zij niet meer of heeft ze slecht nieuws gehad?
Dat laatste bleek het geval. Vriendin had enkele jaren geleden borstkanker gehad en nu was dat uitgezaaid naar de lever " het is einde oefening".

Waarop door enkelen eens diep werd ingeademd om wat te gaan zeggen. Eén deed de uitspraak waarvan ik direct een allergische reactie kreeg tot diep in mijn nek.
"Wat is het toch een K*T ziekte.
Ja, dacht ik: alsof je beter kan doodgaan aan Cystic Fibrosis. Dan heb je vaak het idee dat je stikt in je slijm maar wel met bijkomend voordeel dat je voor je 20 tigste sterft. Of dat je nierfalen hebt. Jarenlang twee of drie keer week urenlang aan een dialyseapparaat ligt. Tot je daar naar verloop van tijd zo ziek van bent dat je besluit er mee te stoppen om binnen een week te sterven.
Dus zeg ik; dat je uiteindelijk toch ergens aan moet doodgaan. Er werd even heel boos naar me gekeken.
Ook A keek me aan en zei: Daar heb je gelijk in maar dat wil ik nu even niet horen.
Dat kan ik voorstellen, was mijn reactie.

En kwartjes vallen altijd als ze zijn gevallen.

Op het ogenblik lees ik het boek 'Outwitting the devil' van Napoleon Hill en hij laat de duivel het volgende zeggen.
'The desire for self-expression is inborn in people. The motive behind the habit is to attract the attention of others and to impress them favorably. Actually it has just the opposite effect. When the self-invited speaker attracts attention, it usually is unfavorable.'

Met groeten Ton

P.S. Volgens de duivel doet hij veel werk in de georganiseerde misdaa uh, religies. Zeer leeswaardig boekje dus.








Geen opmerkingen: