dinsdag 17 december 2013

Ik?

Ga je morgen mee naar een workshop kerstliederen zingen?

Tja, na het succesvolle concert van afgelopen zaterdag kreeg ik direct last van mijn arrogantie.
Ik? Naar zo'n beginners workshop? Daar ben ik al ver voorbij.
Al na een minuutje hoorde ik dat mezelf denken.
Misschien is het gewoon leuk. Ga je anders hout klieven of zo? Of gewoon op de bank hangen. Wellicht ontmoet je er een goede bas voor Nootzaak.

Dus antwoordde ik zus: Ja, ik ga mee.
Dan kom ik je om tien uur ophalen zei ze. Het begint om half elf maar ik wil wel op tijd zijn want het is misschien wel hartstikke druk.

Vijf over tien stonden we in de muziekschool waar inmiddels een echtpaar stond te wachten.
U komt voor de workshop, vroeg de dame.
Ja,
Dan zijn we in ieder geval in aantal verdubbeld vergeleken met vorig jaar.
Maar daar zou het bij blijven.

Wat jammer dat er zo weinig mensen op afkomen. De prijs - € 3,50 inclusief koffie - hoeft toch geen belemmering te zijn.
Claudia Leek, een 24 jarige frisse enthousiaste meid leerde ons de beginselen van de ademhaling. Daarna wat inzing oefeningen en toen door naar het lied: Jingle bell rock.
Eerst één- maar al ras tweestemmig. Ongedwongen hebben we anderhalf uur met plezier gezongen.

En heb ik wat geleerd? Natuurlijk, o.a dat Jingle bell rock is geschreven door Neil Diamond.

Voor volgend jaar ga ik reclame maken.


Met groet Ton






Geen opmerkingen: