vrijdag 25 oktober 2013

Onaangekondigd bezoek

Gistermiddag in de bibliotheek een boek bekeken, geschreven door een buitenlander, over de eigenaardigheden van de Nederlanders. We zouden elkaar niet willen lastig vallen en staan nooit onaangekondigd op de stoep. Zelfs met onze beste vrienden moeten we een afspraak maken om elkaar te zien.

Vanmorgen om 4.55 wakker voor een sanitaire onderbreking van de nachtrust.
Ik lig daarna nog even wakker in bed en zie dat er opeens licht door de ramen schijnt. Niet ongewoon want soms gaat het licht in de poort aan doordat er een kat langs de bewegingsmelder loopt. Maar dat gaat naar een paar minuten weer uit. Vanmorgen bleef het branden en ik wakker.
Wat zou er zijn? Toch maar even kijken.
Ik zie dat de lampen branden van de auto van de buren. Niemand te zien.
Inmiddels is Rick ook wakker.
Wat is er?
De autolampen van de buren branden.
Dan moet je ze waarschuwen.
Om vijf uur in de ochtend? Ze zien me aankomen. Ze zullen wel denken "Maak je me daarvoor wakker".
Dus ging ik weer liggen.
"Stel dat het mijn auto zou zijn? Zou ik dan gewaarschuwd willen worden?"
Na vijf minuten toch maar wat kledingstukken aangeschoten en naar de buren gelopen.
"Tje wat goed dat je dat hebt gezien en komt waarschuwen."

Vanmiddag kwam buurman even melden "Gister heb ik de auto een tijdje open gelaten om de boodschappen in huis te brengen. Toen is de poes in de auto gaan liggen en ik kan alleen maar bedenken dat zij tegen het hendeltje is aangelopen."


Met groeten Ton


2 opmerkingen:

Sietske zei

Krijg toch altijd een glimlach van jouw stukjes. Da's toch wat waard, niet?

Ton zei

Hoi Sietske,
Dank voor je compliment. Altijd leuk zulke reacties.
Met groet Ton