zondag 8 september 2013

Waarom?

Sommige struiken kan je moeilijk verplanten en sommige groeien gewoon door.
Kijk, die struik heb ik in het voorjaar verplant, doceerde ik mijn zus.
Hij ziet er prachtig uit, antwoordde ze.
Nou heb ik hem wel wat extra water leidinkjes gegeven en je kunt wel zien waar ik die vandaan heb gehaald.
Hoe bedoel je?
Zie je niet dat er verschil is tussen die Transparantes? (Spaanse struiken die heel snel groeien)
Huh. Ja, nu je het zegt.

Ik raak dan eigenlijk een beetje geïrriteerd. Waarom ziet ze dat duidelijke verschil niet tussen de transparantes die aangesloten zijn op het watersysteem en die ik er heb afgehaald? De droge planten hebben bruinige en slaphangende blaadjes. Die aangesloten zijn zien er prachtig groen uit.

Bij mijn eerste zangleraar heb ik veel geleerd over de techniek van het zingen. Logisch, denk ik nu. Ik wist daar ook niets vanaf.
Op het moment heb ik les van een zanglerares en die zegt " zingen kan je, je hebt goede techniek. Ik ga je leren om de emotie van het lied tot uidrukking te brengen. Daarvoor moet je de tekst leren en begrijpen.
Wat een open deur, dacht ik. (valt trouwens nog vies tegen omdat te leren)

Gisteren de workshop Podiumpresentatie gevolgd van Walter Roozendaal. Geweldig. Veel geleerd. Maar eh, eigenlijk is alles wat ik geleerd heb heel logisch.
Waarom ben ik daar zelf niet op gekomen? Waarom heb ik daar zelf niet over nagedacht? Waarom heb ik dat zelf niet gezien?

Leuk om de komende tijd eens mee aan de slag te gaan.


Met groeten Ton










Geen opmerkingen: