zondag 11 augustus 2013

Zie je wel

Ik wou dat ik het geduld van mijn moeder had, roep ik vaak als ik een klus niet binnen tien minuten heb geklaard.

Maar Rick zegt altijd dat ik juist veel geduld heb.
Wonderlijk toch hoe je naar de dingen kunt kijken.

Nu ik de voordeur keurig heb geschuurd, geplamuurd, geschuurd en geschilderd viel het deurbeslag een beetje uit de toon.
Gemaakt van messing dat is gelakt zodat de kleur mooi glanzend blijft. Maar door de jaren heen zijn er veel krassen in de lak gekomen waardoor het blootliggende messing is gaan verkleuren. Het werd een beetje armoedig.

Wat ben je aan het doen, vroeg Rick toen ik met de brievenbus de keuken inkwam lopen.
Ik ga kijken of ik die laklaag eraf kan krijgen.

Koperpoets opgezocht, schuursponsje gepakt en een krant om het aanrecht te beschermen. Na een uur was de laklaag eraf. Het resultaat? Een koperkleurige brievenbus met een grof patroon van krassen. Oeps. Wat nu?
Het fijnste schuurpapier dat ik kon vinden heb ik op een doek gelegd en heb de brievenbus er in langgerekte rechte halen overheen gehaald. Het resultaat ziet er prachtig uit.

Vervolgens hetzelfde gedaan met de deurknop/sleutelplaat met hetzelfde resultaat.



Zie je wel dat je geduldig bent.


Met groeten Ton







1 opmerking:

Aart zei

Je geduld is beloond Ton. Mooi resultaat.