maandag 8 juli 2013

Monnikenwerk

Wel monnikenwerk maar gelukkig geen celibaat.

Wanneer ga je beginnen met schilderen?

Ja ik weet het. Ik stel het steeds uit maar..... de voorbereidingen zijn dan ook beslist niet aanlokkelijk. Ik heb niet alleen een lekkende plantenbak onder het slaapkamerraam die leeggehaald moet worden.


Ook de klimop moet van de muren af en dat is, met mijn geduld, een hele uitdaging. Het verwijderen van de plant is niet zozeer het probleem maar de hechtwortels.

Een hoge druk spuit gebruiken, zegt de één.
Nee hoor roept een ander, daar gaan je voegen van naar zijn kl.te.
Gewoon heet water met soda en een staalborstel brengt nummer drie in.


Oei dat klinkt niet prettig. Misschien gebruik ik de Spaanse slag: een beetje schoonmaken en dan een dikke laag latex eroverheen.'t Is toch de noordkant van het huis en ik kom daar bijna nooit.


Met groeten Ton


1 opmerking:

Aart zei

Gelijk heb je Ton. Gewoon even met een plamuurmes het meeste eraf schuiven en klodderen maar.