woensdag 10 juli 2013

Kennis van het zelfbeeld

Net zoals we met en schrikkeljaar de kalender bijstellen moet ik van tijd tot tijd mijn zelfbeeld corrigeren.

Want het volgende overkwam me de laatste tijd eigenlijk best wel vaak.

Ook afgelopen zaterdag. We wandelden door verschillende kleine dorpen waar druk werd verbouwd, geschilderd en getuinierd. Als ik dan weer een man op een steiger zag staan met schuurapparaten of bezig met hogedrukspuiten en ander materieel, keek ik steeds een beetje bewonderend. Jaloers zelfs.
"Dat zijn échte mannen. Mannen die gewoon een hele of halve dag aan het klussen zijn. Ik wou dat ik ook zo was".


Vandaag balancerend op een ladder met een hogedrukspuit in de hand bezig met het verwijderen van de Hedera hechtwortels overviel me een groot gevoel van tevredenheid met mezelf.





Met groeten Ton