woensdag 1 mei 2013

Wat een verschil

Zou je de temperaturen van onze dagen in Zuid Frankrijk bij elkaar optellen en vermenigvuldigen met 4 kwam je ongeveer aan de temperatuur van vandaag.

Toch hebben we het heel leuk gehad. Bijzonder zelfs om onder deze omstandigheden een dagwandeling van de Via Podiensis te wandelen. Deze etappe gaat over de hoogvlakte met tientallen darssige plekken, stroompjes en beekjes die je natuurlijk regelmatig moet oversteken.


 

 
 
Uiteraard heb ik vandaag genoten van het mooie weer. Van de beuken die in vier dagen tijd hun eerste blaadjes in de meest tere tinten groen lieten zien.
 
 
Ik herinner dat mijn vader meerder malen heeft verteld dat er in Heiloo een plaats was waar de zeldzame Hondstand groeide. Als genietend kwam ik ze tegen en dat op ongeveer tweehonderd meter van mijn huis. Ach hoe blind kan een mens zijn.
 
 
 
 
En dan ook nog maar het ezelsveulen op de foto. Ongeveer twee weken geleden geboren met hulp van de overbuurvrouw.

Het beestje heet Kim en is uiteraard vernoemd.



Met groeten Ton








Geen opmerkingen: