donderdag 25 april 2013

Glasvezel

De glasvezelkabel, voor razendsnel internet, is gisteren in de tuin gelegd.

Hoor ik ineens gebonk. Eerst maar eens kijken. Daar stond een man in de tuin een gat te graven. Natuurlijk ben ik dan geïrriteerd. Waarom niet even aanbellen?
Ik liep naar buiten en daar stond een buitenlandse man het gronddoek onder mijn grind kapot te trekken.
Wilt u misschien een mes?
Uh.???
Hij sprak geen woord Nederlands. Ik glimlachtte maar even en haalde een mes.
Dat begreep hij wel en knikte dankbaar en sneed een mooi vierkant gat in het doek.
Wilt u koffie, vroeg ik.
Dat begreep ie en vroeg er meteen twee. "For othe man".
Duidelijk. Twee koffie dus.
De hele dag is er vriendelijk naar me geknikt en mijn tuintje ziet er weer keurig uit.

Toepasselijke kleur
 
Kan jij morgen de pomp instaleren, vroeg buurman, dan kan ik de tuin besproeien.( we hebben gezamenlijk een pomp)
Natuurlijk.

Vanmorgen pomp nageken en aangesloten. Pomp aanzetten en wachten dat alle sproeiers goed sproeien.
Niets.
Alles opnieuw nagekeken maar is in orde.
Geen water uit de sproeikoppen. Even bij buurman kijken dan.
Water borrelde op tussen de tegels van zijn pad.

De glasvezelkabel is vanuit een gat in de weg onder de tuin doorgeboord tot aan de gevel.
Bij buurman ook maar wel dwars door de waterpijp.

Klusje voor volgende week want ik ga eerst een nacht naar Eindhoven waar mijn zus een paar dagen in het ziekenhuis ligt. En het weekend ga ik lekker wandelen in Zuid Frankrijk.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: