maandag 18 maart 2013

Lieflijk

En ineens zat ik te mijmeren op een bankje in de zon.

Al wandelend met de honden betrapte ik me er op dat ik steeds langzamer ging lopen. Ik snoof de lucht op, hoorde de vogels fluiten, zag een vliegtuig overvliegen en schopte baldadig wat dorre blaadjes voor me uit. Okkie en Egbert daagden elkaar uit voor een gevecht en ik ging eens lekker op een bankje zitten.

Ik ben verzot op Spanje. Prachtige natuur, vriendelijk mensen en lekker eten. Ook het klimaat is voor ons noorderlingen een pluspunt. Toch is het dat laatste waar ik vandaag over nadacht. Want er is iets wat ik mis in Spanje. Namelijk van die heerlijke, lieflijke voorjaarsdagen.
Windstil, temperatuur die een jas nodig heeft, zonnetje, helderblauwe lucht, bloeiende bolletjes. Je kan de afgelopen winter eigenlijk nog pakken maar het frisgroen loof van de bomen en de landerigheid van de zomer kun je al voor de geest halen. Een dag waar je intensief van geniet. Misschien wel omdat er zo weinig van zijn.

Leuk om vanavond dan ook te lezen dat de zon in Spanje al weer bijna te heet is om in te zitten.


Met groeten Ton


Geen opmerkingen: