dinsdag 12 maart 2013

Lidwien is dood, leve Lidwien

Lidwien is niet meer. Afgelopen woensdag lag ze opeens dood in het hok.

Weet je zeker dat het Lidwien is want ik vind Lidwien leuker dan Hermien.
Ik weet het zeker. Lidwien is dood en niet Hermien.
Hoe weet je dat dan?
Nou omdat er echt verschil zat tussen die twee.
O.
Maar Hermien weet niet hoe ze heet hoor dus we kunnen haar gerust Lidwien noemen.

Lidwien is de achterste van de twee en duidelijk dunner.
 
Omdat kippen sociale dieren zijn is het onprettig om alleen te zijn. Links en rechts geïnformeerd  en vanmiddag kon ik leghennen ophalen.
Ze zijn bijna aan de leg, zei de verkoper. Maar om er zeker van te zijn dat u morgenochtend een eitje kunt eten geef ik u toch maar een doosje van zes mee.

Ze leven nu nog gescheiden maar als het donker is zet ik de nieuwe dames in het nachthok. Ze kunnen dan aan elkaar wennen. Mochten er morgen problemen zijn tussen Lidwien (voorheen Hermien dus) en de nieuwe kippen dan kan ik ze eventueel besproeien met water waarin een scheutje azijn is gemengd.(of parfum)

 
Het is in ieder geval een drukte van belang in het hok.



Met groeten Ton


PS. Om half acht zag het er zo uit. Een beetje onwennig maar ruimte genoeg.



1 opmerking:

Aart zei

Als Ludwien, of Hermien maar niet in psychische problemen komt, nu ze niet meer weet wie ze is. Ze heeft in ieder geval afleiding met de nieuwe dames. Dat belooft veel eitjes......