vrijdag 1 februari 2013

Gelukkig heb ik de foto's nog

Dat we begin januari in ons Andalusische  huis verbleven stonden de eerste amandelbomen in bloei. Behoorlijk vroeg want vorig jaar was dat begin februari.

Nu worden op de verschillende weblogs van Nederlanders in Spanje de prachtigste foto's getoond van hele wit/ roze getooide valleien.

Jaloers makend. Temperaturen rond de 20 graden, strak blauwe luchten en glaasjes wijn gedronken in de avondzon.

En hier?

Mijn amandelboom bloeide vorig jaar nauwelijks vanwege de strenge vorstperiode.  Twee jaar geleden stond hij overigens prachtig roze te wezen in mei.


Maar dit jaar gaat hij helemaal niet bloeien omdat ik hem heb gekapt in verband met de aanleg van de groentetuin.

Dus doe ik het maar met de foto's die ik toegestuurd krijg via FB, de geur van stooflapjes en met de eerste tekenen van het Nederlandse voorjaar dat, hoe grauw en nat het ook is, er gewoon aankomt.

 




Met groeten Ton


PS. De toverhazelaar geurt zo mogelijk nog lekkerder dan de stooflapjes.




Geen opmerkingen: