zondag 20 januari 2013

Macaroni

Wat wil je morgen eten? Vroeg ik Rick gisteren.
Macaroni.

Dus wat aten we vanavond? Macaroni.

Hij eet altijd met smaak bij me en zegt dat ook altijd. Maar nadat de maaltijd genuttigd was kwam er een vraag.
Zou je een keer macaroni willen maken zoals mijn moeder dat deed?
SLIK. Voorzichtig nu, want je wint het nooit van een moeder. Ook al staat zij niet bekend om haar kookkunst. Schoonvader kookte dan ook vaker.

Maar hoe maakte je moeder dan macaroni?
Nou met geruld gehakt en een gebakken uitje.
En wat nog meer?
Nou, macaroni.
Dat is wel een eenvoudig recept.
Ja, groente of zo deed ze er niet in.
En aten jullie dat dan met tomatenketchup of zo? Of met kaas?
Nee eigenlijk alleen met gehakt, ui en macaroni.
Nou da's goed.

Toch heb ik het idee dat dit recept niet vaak gegeten zal worden. Het zal wel net zo gaan als het gerecht met stokvis wat bij mijn vader thuis vaak werd gegeten. 'Dat was zooooo lekker'. Mijn moeder heeft dat en keer gemaakt en hij vond het 'in mijn herinnering lekkerder'.

Volgende week eten we macaroni ' a la Rietje'.

Met groeten Ton





1 opmerking:

eemillena zei

Wat dan te zeggen van macaroni met een stukje smeltende boter en suiker er over. In de late jaren 50 stond dit, op het einde van de maand, dikwijls op het menu. En lekker....