dinsdag 22 januari 2013

Helder en doorzichtig


Een maand geleden hebben de buren twee grote dakramen op zolder laten plaatsen en een prachtige werkruimte gecreëerd.

Zou dat wat voor ons zijn? vroeg Rick.
Oeps, ik voelde de bui al hangen. Nou uh, wat moeten we met die ruimte doen dan?
Een extra slaapkamer.
Maar al de spullen dan die zolder staan? vroeg ik met angstzweet op mijn rug.
Nou, weggooien.

Een paar maanden geleden heb ik de zolder netjes opgeruimd en zelfs wat spullen weggegooid maar dat is voor de aanstaande plannen onvoldoende.

Dus ben ik ben ik vandaag begonnen met sorteren.
Schoolboeken? Weg ermee.
Tuinontwerpen die ik heb gemaakt? Uh, weg ermee.
Mijn kinderboeken en spellen? Niet nadenken. Weg ermee.
Kastje, gemaakt door mijn opa? Hup, naar de DORCAS.
Spulletjes van mijn overleden broers? En van mijn vader?
Nou van die laatsten heb ik toch wat bewaard en wat persoonlijke spulletjes van mezelf

Dit zijn de spullen die achterblijven
Ik heb er wel een paar uur over gedaan. Alles nog eens doorgekeken. Herinneringen opgeroepen en wat mij vooral verbaasde is de hoeveelheid aan leuke kaarten en briefjes die aan mij geschreven zijn.
Het is één van de vreemde dingen die ik doe, namelijk alles wat als compliment aangeduid kan worden onder tafel vegen en wegstoppen om vervolgens te denken dat ik waardeloos ben.
Nou. Die dingen heb ik goed doorgelezen en alles keurig bij elkaar in een doos gestopt.



Vervolgens ben ik drie keer met de auto naar de DORCAS gereden en een keer naar de papier container.

Rick is begonnen met zijn spullen
Als alles klaar is wil ik dat de nieuwe ruimte zo helder en doorzichtig is als deze foto.

 
 
 
Met groeten Ton







1 opmerking:

Petra zei

Heel goed, alle "WAARDELOZE" dingen opgeruimd.............maar jij bent er nog. Gelukkig!