maandag 24 december 2012

Herkenning




Gistermiddag hebben we met Nootzaak gezongen op de afdeling van de Oudtburgh waar mijn moeder woont.

Om drie uur waren we aanwezig om de spullen klaar te zetten zodat we om half vier het concert konden starten. Maar vanaf het moment dat we er waren werd het onrustig onder de bewoners zodat we, op aanraden van de verzorging, maar direct zijn gaan zingen.

Er waren ongeveer 20 bewoners aanwezig en enkele familieleden en..... er gebeurde van alles. Er werd rondgelopen, iemand schreeuwde steeds, er werd geslapen en er werd veel geapplaudisseerd. De verzorging ging rond met drankjes en hapjes. Ook het Stille nacht werd door een aantal bewoners lekker meegezongen. Een dochter pinkte een traan weg.

Heeft je moeder een idee dat je hier tussen staat? vroeg een van mijn collega zangers.
Ik denk het wel hoor, ik heb het haar net een paar keer gezegd. Geen minuut later hoor ik mijn moeder roepen.
Is dat nou Ton met die muts op?
Ja, antwoordde mijn zus.




Met groeten Ton











Geen opmerkingen: