maandag 26 november 2012

Olijfwilg

Alvast om te wennen, was het vandaag een beetje grijs, morgen weer naar Nederland.


Al het gereedschap bleef in de schuur, ik kon me er niet toe zetten om in de tuin te werken. Wel lekker een beetje gerommeld.

Als je aan mensen vraagt naar geurende planten komen de meesten op rozen, lelies of jasmijn. Elaeagnus * ebbingei komt nooit in het rijtje voor. Misschien is dat ook wel voor een deel te verklaren want de struik bloeit in november en dan zitten Nederlanders hoofdzakelijk binnen.
Ook op mij heeft de struik nooit een diepe indruk achtergelaten.



In mijn Spaanse zoektocht naar planten die goed tegen wind en droogte kunnen kwam ik hem tegen. Hij voldeed aan alle eisen maar als extra stond er bij: "Autumn to winter, tiny cream flowers perfume the air far and wide."
En omdat  je in Spanje in de winter toch wat vaker buiten kan zijn, is die geur vaak waar te nemen. Wat mij betreft ruikt het lekkerder dan Jasmijn. En de drie struiken zorgen ervoor dat ongeveer de hele tuin heerlijk geparfurmeerd is.




Met groeten Ton

Geen opmerkingen: