maandag 12 november 2012

Klungelig

Een paar jaar geleden is het stationscentrum volledig op de schop genomen. Er zijn appartementencomplexen met winkels gebouwd en de straten zijn heringericht en aangepast. Over dat laatste wordt al jaren gemopperd.

Vandaag ging ik nog even een snelle boodschap halen in de supermarkt. Ik fiets terug over het fietspad, dat een beetje knullig is ingepast tussen een paar winkels en wil de doorgaande weg oversteken. Ik zie dat spoorbomen net bezig zijn om te openen dus ik ga nog even sneller fietsen om te kunnen oversteken voordat de auto' gaan rijden.
Op het moment dat ik de laatste winkel passeer komt er een man met een hond van rechts. Totaal niet gezien en het eerste wat ik merkte was dat ik werd vastgegrepen.We gaven beiden een schreeuw en stonden abrupt stil. Gelukkig had hij de tegenwoordigheid van geest mij vast te grijpen anders had ik op mijn snufferd gelegen.
En wat doe je dan na zo iets? Je mompelt beiden wat en gaat er als een haas vandoor.

Na twee minuten was ik thuis maar na vijf minuten ging het hart pas rustiger slaan. Nu weet ik dat de man in de buurt woont want ik zie hem wel eens met de hond wandelen. Dus ging ik bij het raam zitten in de verwachting dat hij langs zou lopen wat gebeurde. Ik liep naar buiten om mijn excuses aan te bieden en te vragen of hij zich niet had bezeerd. (aanvaard en nee) Waar na hij zijn excuses aanbood voor het feit dat hij tegen me had gevloekt.(had ik in de paniek niet gehoord) Daarna ontstond een gesprek over het ietwat klungelig ingepaste fietspad en mijn belofte daar toch wat rustiger over te gaan steken.

Met groeten Ton


Geen opmerkingen: