zaterdag 3 november 2012

En de tijd schrijdt voort

Toen we een paar jaar geleden probeerden om mijn moeder naar een dagopvang te laten gaan was ze zeer stellig. "Maar ik ga niet naar de Eikenborg (verpleeghuis) want daar zit Gre (zus) want die is gek.(Ze maakt een draaiende beweging met haar hand voor haar hoofd. Tante lijdt ook aan dementie.)
Maar uiteindelijk ging ze toch een keer naar de Eikenborg. Ze werd 's morgens opgehaald door een bus en zeer tot de verbazing van mijn zus, die haar begeleidde, zat tante daar al in. Vreemd want tante woont in de plaats waar zich de dagverzorging bevindt.
Mijn moeder ziet mijn tante zitten, neemt plaats naast haar en samen gaan ze geanimeerd klagend over de dagverzorging die richting uit.
Inmiddels zit mijn moeder in een verpleeghuis en is tante vandaag begraven.

Met groeten Ton


1 opmerking:

yvonne zei

Goeiemorgen Ton,

lang, al veel te lang ben ik hier niet meer geweest, sorry. Gecondoleerd met het verlies van je tante, we komen toch op een leeftijd dat ons dat meer en meer raakt, vooral omdat het altijd zo vanzelfsprekend was dat er nog een generatie voor ons was..
lieve groet, yvonne