dinsdag 2 oktober 2012

Werken


Eigenlijk weet je het al, als je iets niet goed doet en toch ga je soms stug door.

De reden waarom ik 11 hele dagen in Spanje ben en Rick maar 4 is dat ik al het ijzerwerk zou schilderen. Normaal gesproken zou dat makkelijk te doen zijn in zeven dagen maar omdat de eerste drie volledig zijn verregend had ik maar vier dagen over. Omdat ik het perse klaar wilde hebben als Rick komt heb ik nogal doorgewerkt. En... het is gelukt. Op  één raamrooster na maar die drukt het pleisterwerk los. Daar heb ik de losse stukken weggehakt om die opnieuw te vullen. Maar al werkend kwam ik erachter dat er spanning op het ijzer staat. Ik heb toen besloten om het rooster er maar volledig uit te halen en opnieuw vast te zetten. "Doe het nu maar in ene goed, want anders moet je volgend jaar weer doen, net als die haag"

Toen bleef er wat tijd over en mocht ik wat in de tuin doen. De grond is lekker zacht om te bewerken na al de regen.
In het voorjaar hebben we een paar hagen geplant maar er is er één die niet zo goed groeit. De grond is daar te hard en dat is dan ook meteen de reden waarom ik de geul onvoldoende diep heb gemaakt. Dus dat moest ik herstellen door pal naast de haag een brede en diepe sleuf te hakken. Daar ben ik trouwens al mee begonnen toen het regende want je moet toch wat. Elke dag een uurtje hakken voor een goede nachtrust. Vandaag het laatste stukje gedaan. Compost en mest gehaald, door de aarde gewerkt en de sleuf weer dichtgegooid. Had ik dit nu ook maar in ene goed gedaan. Had me een berg werk gescheeld.
En nu groeien hè.

Met groeten Ton






Geen opmerkingen: