maandag 29 oktober 2012

Ook in dit geval werk ik met de natuur mee

"Noem je dat ramenlappen?" Riep een voorbijgangster mij vanmorgen toe.

Ondanks de regen bleef ze even staan. Er ontstond een kort gesprek.

Al het huishoudelijk werk vind ik ondankbaar. Ik heb de afwas klaar en Rick vraagt "Zullen we een bekertje chocolademelk drinken?" Binnen 10 minuten staan er twee vuile mokken een pan en een garde smerig op  het aanrecht.
Iedereen herkent dit.

Nog ondankbaarder is het lappen van de ramen. Een intensief werkje dat meestal na een uur teniet gedaan wordt door een mals regenbuitje.
Als mijn vader vroeger zijn bloembollen wilde water geven vroeg hij wel eens aan mijn moeder:
Clara ga jij vandaag de ramen lappen?
Hoezo?
Nou, het is altijd zo dat jij zegt, dat als je de ramen hebt gelapt het gaat regenen. Ik wil de bollen water geven maar dat is niet nodig als jij de ramen gaat lappen.

Dus lap ik de ramen als het regent. Het vuil is dan al lekker losgeweekt en hoef ik niet echt meer te boenen.
Ik pak een emmer regenwater, een spons en een plantengieter. Ik spons de ramen schoon, giet er water langs met de gieter en dat is het.

Succes verzekerd.

Met groeten Ton





Geen opmerkingen: