vrijdag 17 augustus 2012

Weggeven

We gaan vanavond uit eten en we nemen mee.....



Al tuinierend kom ik erachter wat er niet werkt. Een groot deel van de tuin is te donker voor groenten. Ook komt er zevenblad en haagwinde bij de buren vandaan onder het hek door.
Ik heb bedacht dat ik het kippenhok ga verplaatsen naar de donkere plek. De kippen krijgen dan de ochtendzon- komen ze misschien op tijd uit het nachthok- en kunnen ze het onkruid van de buren opvreten. Sowieso wil ik 5 kippen zodat ik ook eieren kan verkopen in het stalletje wat ik aan de weg wil hebben.
Op de plaats van het oude hok ontstaat dan ruimte voor leifruit en bessenstruiken. Dit komt het rendement ten goede.  

De geneugten van een groetetuin zitten voor een groot deel in het weggeven van 'overschotten'.
En omdat de sperziebonen als een gek groeien kon ik vandaag  wederom anderhalve kilo plukken.
En omdat het zo leuk is heb ik nog een nieuwe serie bonen gelegd. Als de nazomer mooi word kan ik
daar nog een goede oogst van verwachten.



Dus nemen we sperziebonen mee naar de vrienden waar we mee gaan eten. Dat kan nu nog want volgend jaar gaat het in mijn winkeltje.


Met groeten Ton

1 opmerking:

Albert y Mara fotoblog zei

Als Indo weet ik nog heel goed dat mijn moeder met boontjes heerlijke gerechten kon maken. Hier komen er een paar: Sajor boontjes, Gado Gado, Sabal Goreng boontjes en nog veel meer. Begin je al een beetje trek te krijgen Ton?
Tot blogs
Groetjes
Albert