maandag 27 augustus 2012

We hebben geen klagen

Tja, d'r word nog wel eens geklaagd over de Spaanse mentaliteit.

Maar waar wordt niet geklaagd.
Sommige mensen klagen altijd, anderen soms en een enkeling nooit.

Ik klaag soms maar.... heb ik een slechte bui dan klaag ik over alles.

We willen nog graag een pergola. Eenzelfde zoals we al hebben op het terras. Gemaakt van ijzer.
Nu waren er veel zaken gesloten vanwege de vakantie maar vandaag, op onze laatste dag hier, zijn we naar de firma Tejeiro gegaan.


Men vind het altijd leuk als we Spaans spreken. Zelfs als is het steenkolen.
Uitgelegd wat we willen hebben. Soms met armen en benen en als we er helemaal niet uitkwamen schakelde de man over op Oxford English.
"Ik weet dat het snel is maar we gaan morgen terug naar Nederland. Is het mogelijk dat u vandaag komt opmeten?"
Geen probleem ik ben er om zes uur, misschien half zeven.

" Ja , dat zeggen ze allemaal hier", hoor ik in gedachten een paar Nederlandse bekenden zeggen.
"Ik zou er maar niet op rekenen dat ie er voor zeven is, als ie al komt."

Tien over zes was ie d'r. Mat alles keurig op. Stelde vragen over zaken waar wij niet aan dachten, vroeg ons mailadres en morgen hebben we een offerte in huis.

En waarom zou ik daaraan twijfelen?


Met groeten Ton

1 opmerking:

Leo zei

Dag Ton,
Ik ben een trouwe lezer van jou leuke Blog. Ook ik heb nooit te klagen over de Spaanse mentaliteit.
Wij hebben een huis in de Orba vallei ingericht/ aangepast en kan alleen maar zeggen dat het prettiger is om zaken te doen in Spanje dan in Nederland. In Nederland zijn de heren ondernemers een beetje over het paard getild.(ondanks de wat mindere tijden)
Veel afspraken heb ik o.a. ook via e-mail moeten regelen en werkelijk alles is volgens afspraak en meer dan volle tevredenheid verlopen.
"MaƱana" mentaliteit is eerder iets Nederlands geworden.
Gr. Leo