donderdag 5 juli 2012

Doodgewone hebzucht

Ik houd heel veel van oud porselein, zei een vriendin een paar weken geleden.
Nou dan heb ik misschien wel iets dat je leuk vindt, en ik doe er niets mee.

Maar dat is al een paar weken geleden
Toen ik vanmorgen opnieuw nadacht over het suiker en melkstel, wat ooit van mijn oom is geweest bleek ik er toch wel erg aan gehecht. De reden waarom het ook nog steeds op zolder stond.

In eens kwam er een anekdote naar voren.
Ik ken iemand die verhuisde naar een nieuwe, kleinere woning waar geen ruimte was voor de grote hoeveelheid boeken. Ze werden op zolder gezet en in de volgende 15 jaar is er geen keer in gekeken. Toen ze opnieuw gingen verhuizen en de boeken van de zolder werden gehaald bleken ze al die jaren, door lekkage, te vochtig hebben gestaan en waren voor een groot deel vergaan. Paniek in de tent een een groot gevoel van verlies. Toch hadden ze er in 15 jaar niet in gelezen.
Ik vond dat toen onbegrijpelijk maar heb blijkbaar hetzelfde.

Om de "alledaagsheid" te accentueren staat het tussen de normale vaat te drogen zodat het schoon naar vriendin kan.

Met groeten Ton



Geen opmerkingen: