vrijdag 22 juni 2012

Cupcackes

Hè dat is mooi, die pak ik alvast even mee, zei ik tegen mijn zus.

Zondag aanstaande organiseren we het buurt uitje en omdat er niet zoveel geld te besteden is verzorg ik iets lekkers bij de koffie.

Vorige week zag ik in de Spaanse supermarkt van die papiertjes liggen waar Magdalena's in gebakken worden.
Echt iets Spaans zei ik  tegen mijn zus,  maar ze keek me aan of ik van een andere  planeet kwam.
" Cupcackes zijn heel populair hoor. Overal worden workshops gehouden voor het maken en versieren ervan."
Inderdaad nu ik weer in Nederland ben zie ik overal van die dingen liggen. Bij de supermarkten maar ook bij de KARWEI, de kookwinkel en zelfs bij de boekhandel worden ze verkocht samen met boeken over Cupcackes.

Vandaag de echte Spaanse gebruikt. Maar ik denk altijd meteen de mooiste, beste en origineelste te maken.  De eerste waren niet voldoende omhoog gekomen. Voor het volgende baksel de oven water heter gezet en werden ze mooi bol maar waren de bakjes nogal uitgezakt. Bij het derde portie heb ik de bakjes dichter tegen elkaar aangezet maar toen kregen ze allemaal rechte kanten, als in een honingraat.
Toch zijn ze allemaal heel lekker en de mooiste gaan zondag, met een dikke laag glazuur erop, mee op reis.

Eerste baksel

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: