donderdag 31 mei 2012

Monnikenwerk

Wat heb jij vandaag gedaan? Vragen we altijd aan elkaar tijdens de maaltijd.
Nageltjes verwijderd, was mijn korte antwoord.

Vrienden hebben een nieuw huis gekocht en zijn dit volledig aan het strippen. Het huis is eigenlijk heel erg verwaarloosd en er is nooit in geïnvesteerd.
De muren zijn nog bespannen met jute en beplakt met 15 lagen behang. Ik heb dit, maandag, in de twee woonkamers op de begane grond volledig verwijderd.
Dat lostrekken was een fluitje van een cent. Ik denk dat het maar een uurtje duurde. Maar het verwijderen van de kopspijkertjes waarmee het was bevestigd kostte me de rest van de dag en vandaag de hele.
Maar het is nu wel klaar, op de bovenverdiepingen na dan.

Met groeten Ton

1 opmerking:

Yvonne zei

Zo, ben jij weer vruchtbaar bezig geweest.
Dat heb ik al heel lang niet meer gehoord, dat behang verwijderen. 30 Jaar geleden heb ik het verschillende keren gedaan, en jute was een crime!!

wens je nu een heel fijn weekend,
yvonne