zondag 20 mei 2012

Dame de la Noche

Felle opklaringen, afgewisseld met, zo mogelijk fellere buien.

De buitendouche en Jacuzzi zijn geïnstalleerd. Alles ging van een leien dakje dus dan zijn een paar pauzes door de regen eigenlijk helemaal niet erg. Want met regen zit ik lekker binnen. (Zou ik in een vorig leven Spanjaard zijn geweest?)
Vanaf een uur of vier, met vrienden, heerlijke tappas gegeten in Sayalonga. (aanrader voor Anne)
Maar de echte beloning kwam toen ik thuis, vlak voor het donker werd, nog een paar planten kon planten. Want een dag niet in de tuin, is een dag niet geleefd.
En... is er een betere tijd om een Dame de la noche te planten?
Als zij nu bloeit in juni, kunnen we genieten van haar heerlijke geur als we in de bubbelaar zitten.

Met groeten Ton

3 opmerkingen:

Aart zei

Hola Ton,
Is de Dame de la Noche dezelfde plant als de Galan de Noche, met zijn simpele witte bloemtrosjes die zo onvergetelijk lekker geuren als het donker wordt. Wij hebben de Galan de Noche en kunnen daar in de zomer ook zo van genieten....

Ton zei

Hoi Aart,

Klopt. Latijnse naam is Cestrum nocturnum.

Met groeten Ton

anne zei

Hai Ton,

Bijzonder joh. Ik zit hier vanavond in Sayalonga en ruik Dame de la Noche. Ik Google: Geur dame de la Noche en kom op dit bericht terecht. Hoe toevallig. Een bericht van 21 mei. Nu moet ik natuurlijk weten waar we tapas moeten gaan eten.

xxx