maandag 28 mei 2012

Bij de pinken

Bij mijn moeder was het, zoals meestal, 25 graden in het appartement. Dat maakte dat ik me nogal sloom voelde, zeker ook omdat ik de hele dag had staan hakken en breken in het huis van vrienden.

Toen ik, met Rick bij haar op, visite was en moest gapen vroeg ze:
Verlang je naar je nessie?( bed)
Nee hoor, maar ik heb vandaag vrienden geholpen, die een nieuw huis hebben gekocht, uit 1907.
"Dat is geen nieuw huis. Een oud huis zal je bedoelen." Ze zei het heel triomfantelijk.
We moesten er alle drie om lachen.

Ik werd niet alleen vrolijk van de snedige opmerking maar nog meer van het fijt dat, al was het maar voor de duur van twee zinnen, het een vorm van uitwisseling was.
Dat je iets zegt en dat de ander het begrijpt.

Met groeten Ton

1 opmerking:

yvonne zei

Dat is heel even een fijn moment van echt kontakt, kan me voorstellen dat je blij wordt er van!