dinsdag 8 mei 2012

Anders

Gisteren hebben we een goede vriendin begraven.

Ondanks het verdriet van het overlijden van een zeer inspirerend mens ben ik vandaag toch heel gelukkig en dankbaar.

Ik geniet nog na van de mooie afscheidsdienst, die recht deed aan de overledene, de speeches, gedichten, anekdotes, alles was in overeenstemming.
Het maakt me bewust van het feit dat ik leef, een bevoorrecht mens ben, een geweldige relatie heb met Rick, alles heb wat mijn hart begeert en dat ik gezond ben.
Ook heb ik uitbundig genoten van de leuke liedjes die gedraaid werden op radio Nostalgia waarmee ik keihard meezong en soms zelfs op mee danste.
Omdat het s'morgens regende en ik niet aan de poort ging werken heb ik maar wat huishoudelijke klussen gedaan en zelfs die deed ik met plezier.
En toen het om een uur of 11 droog werd, hoefde ik niet nar de buurman te lopen of hij me nog wilde helpen  hij kwam zelf vragen of we nog aan de poort gingen werken. Die klus is nu grotendeels klaar en kan ik morgen alleen afmaken.

Er is niets verandert in mijn leven. Het is slechts een andere manier van kijken naar de dingen.
Met dankbaarheid.

Met groeten Ton

1 opmerking:

Monique zei

Je bent een gelukkig mens Ton en ik herken zo veel van wat je schrijft. Geluk zit in jezelf en de liefde om je heen, maar je bent rijk als je het ook kan zien!