donderdag 5 april 2012

Wat heb jij allemaal NIET gedaan?

Zo'n gesprek als ik gisteren had met de client van de VPTZ werkt nog wel even door.

Wat heb jij allemaal NIET gedaan wat je wilde doen, vroeg Rick me later. Want jij hebt nog de tijd om ze alsnog te vervullen.

Tsja....Mijn vroegste herinneringen gaan over een hutje op de heide. Ik was altijd aan het bedenken dat ik in een soort van natuurgebied een huis had. Later toen ik wist dat dat niet mocht bedacht ik allerlei mogelijkheden om dat te omzeilen. Zo wilde ik dan op een terrein, dat ik had gekocht een grote vijver graven en daar dan een boot inleggen zodat het geen onroerend goed was en ik er dan toch kon wonen. Aan ideeën geen gebrek.
Ook heb ik heel vaak gezegd dat ik op mijn 55 ste wilde stopen met werken en in het buitenland zou gaan wonen.
Bovenstaande wensen zijn inmiddels, zij het op iets ander wijze vervuld.
Ook ben ik, toen ik 22 was, 5 maanden in en kibboets geweest, heb een wereldreis gemaakt van een jaar en al twee pelgrimsroutes gelopen. Ook heb ik in 2000 mijn baan opgezegd en een hoveniersbdrijf gestart.
Ik begon maar met de dingen die ik al had vervuld want dan zijn de onvervulde beter onder ogen te komen.

Maar mijn lijstje onvervulde dromen bevat de volgende zaken:
Het noorderlicht zien
Verpleger worden
Een zonsverduistering meemaken
Vader worden (gaat niet meer lukken)
Landschapssarchitect worden (opleiding afgebroken)
De shikoku 88 tempels pelgrimsroute wandelen
Naar de binnenlanden van China gaan
De camino de Levante wandelen (staat voor volgend voorjaar in de planning)
Een begenadigd schilder worden
En ik wil nog iets gaan doen als begeleider, lesgeven of coaching

Dit lijstje kostte me 10 minuten maar de komende dagen komen er beslist nog een paar, dieper weggestopte wensen naar boven.


Met groeten Ton

Geen opmerkingen: