maandag 23 april 2012

Varta

Een van de vaste klusjes die ik doe, op de laatste dag in Spanje is het nakijken en/of aanpassen van het irrigatiesysteem. Zo ook vandaag.
Nu heb ik twee systemen in de tuin, beiden met een eigen timer. De eerste werkte naar behoren maar van de tweede ging de klep niet open zodat er geen water doorkan. De batterij gecontroleerd en die bevatte nog voldoende stroom. Snel de conclusie getrokken dat er een nieuwe moet komen.
Ik ga altijd naar een onooglijk klein rommelig winkeltje in Torrox. Een soort winkeltje van Malle Pietje. Ze verkopen er van alles, soms zelfs aardappels uit eigen tuin.
In het winkeltje had ik een gesprek gesprek met de eigenaresse over de niet functionerende timer.
Ze nam hem van me over en maakte hem open. Vervolgens maakte ze een opmerking over de goedkope, geen bekend merk, batterij. Alleen die van Varta, Energiser en Duracel zouden goed zijn.
Ja, ja. Ze had me gewoon een slecht apparaat verkocht.
Omdat ze geen timer op voorraad had bij de ferreteria een andere gehaald en... twee Varta batterijen. Thuisgekomen toch maar even gecontroleerd of de Varta batterij de oude timer nieuw leven kon inblazen.
De volgende keer toch maar beter luisteren naar haar want ik heb nu drie perfect werkende timers.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: