dinsdag 20 maart 2012

Paradijs

Kan je niets aan die mieren doen?

Het zijn er inderdaad wel veel en ze zijn ook wel vroeg dit jaar. Al een paar dagen
zuig ik mieren op met de stofzuiger en kijk ik meteen of ik kan zien waar ze vandaag komen.
Een echt spoor kon ik niet ontdekken, maar het doel is de vuilnisbak waar ze zich tegoed te doen aan schillen en klokhuizen van het fruit.
Vanmorgen eerst maar eens uitgebreid op onderzoek uit en wat bleek? Onder het krat waarin de olijfstekken staan zat een volledig mierennest inclusief eitjes. Het moet wel een paradijs zijn: vloerverwarming, vochtige atmosfeer en voedsel in overvloed binnen mierbereik.

Al ben ik niet meteen van uitmoorden, als iets het op mijn stekken heeft gemunt gaat het hard tegen hard.
Dus heb ik een deel aarde verwijderd en vervangen en een mierenlokdoos gekocht.
Dat zal ze leren.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: