zondag 25 maart 2012

Heerlijk als je ook Nederlands spreekt

Toen ik vrijdagmiddag aankwam op Málaga stond de dame van het auto verhuur bedrijf keurig klaar om mij naar de courtesybus te verwijzen. Maar omdat ik al drie uur had stil gezeten zei ik haar dat ik wilde lopen. Het verhuurbedrijf is slechts vijf minuten lopen van de aankomsthal.
Toen ik in het kantoortje kwam, waren er twee mederwerksters. Een hielp een klant, de ander was aan het schoonmaken.
Na een paar minuten kwam de courtesybus aan met een echtpaar dat Nederlands bleek te zijn. Want al na een halve minuut begon het geklaag." Weer typisch Spaans om te gaan schoonmaken als er klanten zijn".
Nadat de man voor mij, zijn papieren kreeg en naar zijn auto liep ging de telefoon. Het meisje hielp in sneltreintempo de beller aan een huurauto voor morgen. Intussen had de Nederlandse dame het volgende commentaar: "Waarom helpt ze die andere man niet eerst? Die staat toch niet voor niets te wachten".
Toen kon ik me niet langer inhouden en zei" Volgens mij doet ze gewoon haar werk."

Daarna nog weinig Nederlands gehoord.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: