zondag 26 februari 2012

Glühwein of Sangria?

Rick drinkt nauwelijks alcohol maar Glühwein en Sangria vind hij wel lekker. Daarmee wordt het jaar in twee duidelijke delen verdeeld: het koude jaargetijde met warme wijn en de warme( re) periode met koele Sangria. Ondanks dat het al wel aan het 'voorjaren' is zitten we nog aan de warme wijn. Pas op zijn vroegst in juni schakelen we over.

Vanmiddag tijdens de wandeling met Egbert vroeg mijn zuster of ik interesse had in haar bramenwijn. "Ik vind het niet echt lekker om zo te drinken maar misschien kan je er Glühwein van maken want dat drinken jullie toch vaak?" Dus heb ik nu een 5 literfles met bramenwijn en kan ik eens lekker experimenteren.
De glühwein die ik net heb gemaakt smaakt in ieder geval heerlijk.

Ik denk dat het ook een goede basis voor Sangria want het heeft een lekker frisse vruchtensmaak maar dat moet nog even wachten.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: