maandag 27 februari 2012

Achteloos

Elk jaar koop ik rond de kerst hyacinten in een pot. Het doet mij altijd aan vroeger denken. Maar ook aan de velden vol met geurig bloeiende bollen en in Mei dan de bloemendagen in Limmen. Daar worden dan allerlei kunstwerken gemaakt van de hyacintenbloempjes. ( nagels)
Anyway.
Als ze zijn uitgebloeid smijt ik ze achteloos in een hoekje van de tuin -waar allerlei rotzooi staat- met het idee om later de potgrond in de tuin te gebruiken en de bollen in de container te stoppen. Maar waar viel mijn oog op gistermiddag?

Het  zijn geen grote bloemen, maar als je bedenkt dat de bollen  het  hele jaar boven de grond hebben  gelegen, er geen  straaltje zonlicht op valt en ze een flinke vorstperiode hebben gehad zien ze er prachtig uit.
Volgend jaar zal ik zorgvuldiger met ze omspringen.

Met groeten Ton


2 opmerkingen:

Aart zei

Mooi Ton, wat is de natuur sterk!!

yvonne zei

Dit zijn de mooie dingen die de natuur doet!! Een cadeautje!