vrijdag 6 januari 2012

Drijvende kracht

Precies 17,5 jaar geleden hebben we elkaar ontmoet op het strand bij van Bakkum aan Zee en 12,5 geleden zijn we getrouwd. De laatste dagen hebben we teruggekeken.

Wat hebben we het goed he?
Ja twee huizen, geld zat, een baan, een auto, een.... etc.
Maar dat is niet waar het werkelijk over gaat.

Wat maakte de afgelopen jaren nou zo mooi?
Dat we steeds meer naar elkaar zijn toegegroeid. Dat we elkaar aanvullen en ondersteunen. Dat we onszelf voor 100 procent in de relatie brengen en niet samen 100 wat zou willen zeggen dat we elkaar maar voor de helft geven.
Dat ik heb afgeleerd om een week lang te zwijgen als ik me zelf tekort gedaan voelde of gewoon boos zat te wezen. Niet omdat Rick mij dat zei maar omdat ik inzag dat ik hém er nodeloos mee kwetste, mezelf tekort deed en met mijn gedrag een bom onder de relatie legde.
Dat ik de dingen op twee manieren kan doen: met en zonder liefde.
Zonder liefde maak ik 's morgens een fruitontbijt met een appel, een banaan en een peer maar met liefde zit er ook een sinaasappel bij. Ik heb namelijk een schurft aan sinaasappels pellen maar met liefde is het een fluitje van een cent.
Dit geldt voor alles of het nu de afwas is of dat ik een paar shirts voor hem haal.

Met groeten Ton

1 opmerking:

yvonne zei

Dit is HOUDEN VAN, dit is ECHTE LIEFDE.
Jullie zijn rijke mensen omdat jullie dat in jullie leven hebben!!