dinsdag 22 november 2011

Tekenles

Dit is het resultaat van de derde tekenles en ik ben er zeer tevreden over. We moesten eerst het papier omkaderen met schilderstape en de binnenkant donker maken, het liefst met een structuur. Daarna met krijt een vogel tekenen.
Per les hebben we twee uur en dat is voor mij lang genoeg om iets te maken. Geduldig ben ik niet daarom werk ik snel zodat ik daarna weer iets anders kan doen. ( Ik huldig het principe: 20% van de energie gaat in 80% van het resultaat zitten. Wil je de laatste 20% resultaat, zul je er nog 80% energie in moeten steken en die gebruik ik liever aan lezen.)
Ik kan niet anders zeggen dat de tekening op het origineel lijkt en het origineel was geen afbeelding van een dooie mus.
Het compliment dat ik kreeg was dat ik de ''handtekening" laat zien. Wat wil zeggen dat de lijnen van het krijt nog zichtbaar zijn. Ik had zelf het idee "ik heb er genoeg van". Je kan tenslotte eindeloos tutten op zo'n papiertje en de kenner, de juf, vindt het mooi.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: