zondag 6 november 2011

Majesteit.

Ik kon me er wel in vinden toen de majesteit een paar jaar geleden in de kersttoespraak de nieuwe media bekritiseerde. Het is geen echt contact dat je hebt via de computer. Maar nu ik een paar maanden op Facebook zit heb ik mijn oordeel wel bijgesteld.

Ik denk dat de nieuwe media goed kunnen werken omdat we als mensen inlevend zijn.
Als iemand vlak voor je struikelt en valt voel je bijna zelf even de pijn van de ander. Dit gebeurt ook op FB met de vrienden die je daar hebt gemaakt. Je deelt mee met lief en leed (Majesteit, ouderwetser kan bijna niet)
Dit kan slechts als er een vorm van relatie is ontstaan, anders zou het je koud laten. En die relatie ontstaat niet alleen in rechtstreeks contact maar ook via blogs en FB.
Als ik lees dat iemand verdriet heeft omdat zijn vriend voor zijn leven vecht in een ziekenhuis raakt mij dat. Ik word blij als  ik lees dat iemand succes heeft met het nieuw gestarte bedrijf. En ik werd vorige week geïnspireerd van een link die iemand deelde over een Flash Opera in Pamplona.

Deze week in Spanje twee stellen ontmoet die ik ken via Facebook. Wel een beetje wonderlijk, want eigenlijk ken je ze niet, maar je weet wel al wat van ze dus ken je ze eigenlijk al wel en dat is wederzijds. Dit maakte beide ontmoetingen relaxed en vertrouwd.

Met groeten Ton

4 opmerkingen:

anne zei

Leuk hoor Ton. Mooi geschreven. Ook wij komen jullie deze zomer heel graag even bezoeken. Lang leve Facebook!!!!!

yvonne zei

Pas ook een logje over de kontakten die via internet verlopen gehad, heb er hele fijn mensen door leren kennen, en een fantastische zielsverwante door ontmoet (virtuee), voel me rijk!

Emie zei

Zo ken ik jou weer via Anne. En liet ik een bericht op mijn eigen blog aan jou achter, als antwoord van jou op mij. Krijg af en toe hulp met mijn blog van iemand uit Frankrijk.
Majesteit, bedankt!
Groet Emie

Spaansverlangen zei

Intussen hebben we ook al heel wat mensen mogen ontmoeten die we via deze media hebben leren kennen. Je hebt het idee dat je de mensen al kent voordat je er bent. Echt een uitvinfing hoor!