maandag 31 oktober 2011

Relatie




Laatst las ik  dat "we bestaan in relatie tot anderen" en na drie dagen alleen op de berg begin ik te voelen wat er werd bedoeld. Alles wat ik hier de afgelopen dagen heb gedaan is slechts voor en door mij gedaan. Er is niemand anders die er van kan genieten of er iets van zegt. Ik heb het over het nú want natuurlijk is het ook voor Rick maar die komt pas later.
Ook zijn er weinig prikkels van de rest van de wereld want de tv geeft een zeer beperkt aanbod, wat Spaanse zenders waarvan alleen ExtremaduraTV geluid geeft. De receiver gaat mee terug naar Nederland want er is iets mis met dat kassie.
Dus ga ik vroeg naar bed en sta weer vroeg op. Vanmorgen stond ik al om 8 uur in de tuin te werken.
Eén plantvak is helemaal leeg en daaromheen heb ik een stapelmuurtje gemaakt zodat het grondniveau gelijk komt te liggen. Ik heb mooiere stapelwerken gezien maar die zijn gemaakt door anderen. Dit is mijn mooiste werk. 
Als volgende week de aarde komt voor het perceel van de buren kan mijn plantvak ook gevuld worden. De stenen kwamen van een plantvak dat gesloopt moest worden om toegang naar de buren mogelijk te maken.
Wel zwaar werk maar dat is een goede training voor de knie want daar ben ik volgens de fysiotherapeut de afgelopen jaren veel te voorzichtig mee geweest.
Ik besta in iedergeval wel als is het maar in relatie tot spierpijn.

Met groeten Ton

3 opmerkingen:

Emie zei

Ton, ik deed al drie een keer poging te reageren, maar soms lukt het niet deze te versturen. Wil je gewoon een fijne tijd toewensen op jullie berg. Het gevoel hoe het is daar lekker bezig te zijn, breng je fantastisch over. Geniet ze!
Hartelijke groet van Emie

yvonne zei

Kan me je gevoel helemaal voorstellen, daar alleen op die berg. '
Maar helemaal medelijden heb ik niet, want ik weet hoe mooi het er is en hoe het er ruikt, heerlijk..

yvonne zei

Kan me je gevoel helemaal voorstellen, daar alleen op die berg. '
Maar helemaal medelijden heb ik niet, want ik weet hoe mooi het er is en hoe het er ruikt, heerlijk..