donderdag 20 oktober 2011

Mogelijkheid

Iedereen herkent wel het gevoel dat je krijgt als je een leuk idee hebt. Opgewonden, enthousiast, zin om direct aan de slag te gaan, en de onbedwingbare drang om er over te praten.
Niets is meer ontkrachtend en ontmoedigend als mensen dan zeggen " Nou, zou je dat wel doen,  dat is heel moeilijk hoor, dat is al eerder geprobeerd en dat lukte toen ook niet, dat gaat je geld kosten" etc. (ik bedoel hier niet als mensen met je sparren over je idee)
Het is dan belangrijk dat je je niet laat ontkrachten door de omgeving.
Waar ik nog steeds heel veel aan heb zijn de cursussen die ik heb gedaan bij Landmark Education.
Daar ging het heel vaak over 'mogelijkheid', blijven zien dat iets mogelijk is zelfs als het lijkt dat dit niet zo is en de stappen zetten die nodig zijn om te bereiken wat je wilt.

We willen met Nootzaak een Kerstconcert organiseren.
Een van de eerst reacties was: als het maar geen geld kost want we lopen het risico dat er te weinig mensen komen.
'We kunnen van tevoren toch kaartjes verkopen aan familie en bekenden?
Ja maar ik heb maar een kleine familie, geen vrienden, heb het vorig jaar ook gevraagd en toen wilden ze ook niet, ik zing in twee koren  dus moet het verdelen, mijn kennissen wonen aan de andere kant van het land.
We laten ons niet ontmoedigen en hebben een schema gemaakt met de stappen die we moeten zetten om het concert tot een succes te maken. Toegangskaartjes gemaakt en verdeeld. Iedereen heeft minimaal 5 kaartjes meegnomen.

Ons persoonlijk doel is om deze week 20 kaartjes verkopen.
Rick zegt gisteravond,"zullen we H en T uit Arnhem vragen?
Dan slaat bij mij ook even de twijfel toe. Je laat ze niet  voor een zondagavondconert uit Arnhem naar Alkmaar komen met een dochtertje van 9 jaar.
Ja maar nu beslis jij voor hen dat het te ver is.
Daar heb je gelijk in. Het zijn volwassen mensen die hun eigen beslissing kunnen nemen.
Rick gaat bellen.
Wat leuk, natuurlijk komen we.
Weer drie kaartjes de deur uit.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: