dinsdag 4 oktober 2011

Goderic Egbert van de Mansveldhoeve


Omdat het dierendag is heb ik een statieportret van Goderic Egbert van de Mansveldhoeve gemaakt.

Ik vond nog een stukje tekst van Midas Dekkers naar aanleiding van de dood van ijsbeertje Knut in maart.

"Dat zo'n ijsbeertje een wereldwijde hype wordt, is verklaarbaar. Het heeft met het schuldgevoel te maken. Mensen weten donders goed wat ze de dieren flikken. Dan hebben we af en toe een dier nodig om ons schulgevoel af te kopen. Dat werkt als een aflaat: als je maar af en toe je liefde projecteert op een dier, of heel erg boos wordt op iemand die een dier iets aandoet, zoals bij het doodschieten van de dominomus, dan hebben we geen schuld meer."

Met groeten Ton

2 opmerkingen:

yvonne zei

Geachte heer Goederic Egbert van de Mansveldhoeve,
bij deze wil ik Uwes nog een hele mooie dag toewensen, deze speciale dag voor uwe genadigheid,

met bijzonder veel hoogachting,
yvonne

Ton zei

Hoi Yvonne,

Egbert glimt van trots. Als we vanavond met Nootzaak hier zingen krijgt hij een lekker bijtbot. Is ie een uurtje zoet.
En ik heb de kater niet gezien vandaag.
Waarschijnlijk tijdens de nacht al verdwenen en daar was ik wel blij om want ik had vanmorgen mijn eerste tekenles.

Met groeten Ton

PS Over Heino. Over smaak valt niet te twisten natuurlijk maar wat zijn die beelden toch ontzettend gedateerd.