donderdag 6 oktober 2011

En dan ziet het er vandaag totaal anders uit

"Je hoeft maar één lied in te studeren komende week en dan mag je de rest van de repetitie zo vals zingen als een kraai" was het laatste dat ik meekreeg gistermiddag.
Dus vanmorgen achter de piano eerst de namen bij alle noten zetten zodat ik ze op het toetsenbord kan vinden. Zo lastig kan het toch niet zijn om de 8 nieuwe plaatsen in F de sleutel te leren?
Na een kwartiertje kon ik dan ook beginnen met het spelen van de goede tonen en daarbij meezingen.
Het ritme is nog niet direct van belang. Het gaat er eerst om om de hoogte in het geheugen te prenten. Natuurlijk probeer ik dan meteen de melodie mee te nemen. Na en uurtje, ik moet het toegeven,was ik een heel eind op weg en gaf ik mezelf een compliment. Dat was het lastigste.
Vanmiddag nog een keer hetzelfde ritueel doorlopen. Vanvond kon ik samen met Rick, die zijn tenorpartij zong mijn eigen partij redelijk aanhouden.
Ik heb nog 6 dagen te gaan dus misschien kan ik er twee leren. ( oeps daar ga ik weer )

Met groeten Ton

2 opmerkingen:

yvonne zei

Neeeee, maar eentje leren!!!!! En die 'gewoon' goed instuderen, je zult zien dan komen de anderen later (na de komende week) ook wel, echt waar!
fijne avond,
yvonne

Ton zei

Hoi Yvonne,
Na jouw bericht durf ik niet meer.
En... er zit genoeg te oefenen in dit lied hoor.
Met groeten Ton